Specialized Epic Comp EVO

24.999,00
Det valgte produkt kan desværre ikke bestilles.

Hvis vi er ærlige over for os selv, har legering altid været kernen i EVO-familien. Det er hårdt, det er stiv, og i hvert fald med vores cykler, det er temmelig forbløffende lys. Dybest set er det alt hvad der er godt med mountainbikes, og det er hvad EVO handler om. Men en Epic Comp EVO lavet af aluminium? Vi siger, "ja det er en perfekt pasform." Og det er fordi denne cykel bringer al uphill racing, singletrack-ripping, du vil have, og sætter den i en holdbar budgetpakke. Så blive begejstret, fordi dette er den mest "episke" episke endnu.

Tag et kig rundt på vores kontor, og du kommer til at se masser af epics - de fleste af dem bærer dropperposter, bredere dæk og barer og lidt længere gafler. Det er fordi Epics, at vi er Frankensteining, ikke kun er hurtige ud for startlinjen, de er endnu bedre egnet til masochistisk lange rides, multidags-scener og hurtige backcountry-missioner. På et tidspunkt kiggede vi rundt og sagde til os selv: "Vi bør tilbyde denne cykel lige ud af kassen, ikke?" Så det gjorde vi.

Så lad os grave i detaljerne. For det første, EVO'en op for gaflen, der går fra 100 mm til 120 mm. Dette giver dig lidt lindring foran, mens du også slår ud forenden med en grad til 68,5º. Derefter tilføjede vi et nul-offset drop-indlæg for at give dig mere kontrol over nedstigninger, men dette design holder din sadel over BB på stejle stigninger. Vi sætter også noget kød på dækene med en grippy 2.3 "Ground Control foran og en stivere Fast Trak på bagsiden med GRID beskyttelse på sidevægge.

Epic EVO har også vores hjerne 2,0. OG-hjernen ændrede den måde cykelverdenen så på suspensionen, og åh var det godt. Det vandt løb og satte et flag i jorden for os som en sand leder i innovation og suspension udvikling, men vi vidste, at vi kunne gøre det bedre. Den simple fysik fortalte os, at ved at flytte hjernen tættere på bagakslen, ville den være på det mest følsomme sted. Og efter nogle lange R & D er det helt nyt. Nu reagerer den problemfrit på bumpekræfter, den har meget mere ensartet dæmpningsevne, og endelig integrerer slangerne i suspensionsforbindelserne. Det betyder, at oliesporene er forbedret, og det skaber en utrolig slank pakke, der overgår alt på markedet.

I centrum af konstruktionen finder du vores M5 legering med vores D'Aluisio Smartweld Technology, der strategisk placerer mere svejsemateriale, hvor det er nødvendigt, hvilket resulterer i en aluminiumsramme, der er mere kompatibel og betydeligt stivere i næsten alle rørforbindelser. Det er fantastisk.

Til bygningen specificerede vi et 12-trins SRAM NX Eagle gruppesæt, SRAM Level TL bremser og et Roval Control Alloy hjulsæt.

 

  • En RockShox Reba RL gaffel, med 120 mm rejse, suger op klipper, rødder og bump, og den har også både kompression og rebound justeringer.
  • SRAM NX Eagle gruppesæt med 12 hastigheder bringer Eagle's ydeevne til en værdi, som enhver kan sætte pris på.
  • En X-Fusion Manic sædepost giver dig et godt trængt fald til at tackle stejle nedstigninger, men det har også et nul-offset design, der holder din vægt over bundbeslaget til klatringerne.
Inspiration