Specialized Tarmac Pro Disc

51.999,00
Det valgte produkt kan desværre ikke bestilles.

Uanset om du kører venner i weekenden, snagging en ny KOM eller PR, eller blander det op i en lokal road race, er Tarmac Disc Pro det det formål at lave det med.

For at klippe nogle gram fra asfalten, men for at sikre, at den er stiv og kompatibel på præcis de rigtige steder, tog vi store skridt til at forbedre vores Rider-First Engineered ™ -teknologi. Fra forskellige layup-skemaer og materialer til synligt forskellige gafler, undersøgte vi hvert enkelt aspekt af asfalten for at sikre, at du får den perfekte tur. Med denne opgradering opdaterede vi også geometrien og baserede den på utallige Retül-datapunkter og professionelt rytterindgang. Dette gjorde det muligt for os at udvikle en Performance Road Geometry, der perfekterer kombinationen af ​​en responsiv front-end og kort akselafstand, som giver øjeblikkelig respons og optimal strømoverførsel.

And while stiffness aids in the aforementioned, compliance must also be utilized for an optimal ride quality. That's why we designed a seatpost that builds compliance into the upper 120mm where clamping doesn't happen, dropped the seatstays, and altered the seat tube shape. We also added tire clearance up to 30mm, which translates to a 28mm Turbo Cotton on a Roval CL 50 Disc wheel. This allows lower pressures for decreased rolling resistance, increased traction, and more comfort. Altogether, these additions still have the Tarmac riding like a true race-machine, but it also takes a bit of the sting out of road imperfections. You'll thank us on your next long ride.

Men hvorfor skivebremser? Det virkelige spørgsmål er "hvorfor ikke?" De tilbyder overlegen bremsekraft og modulering, arbejder exceptionelt godt i vådt vejr og tilbyder en meget, meget mindre vægttilsætning. Alt dette betyder, at du har mere kontrol og kan gå hurtigere med mere selvtillid.

Vi ved imidlertid også, at aerodynamiske forbedringer er det vigtigste, vi kan gøre for at gøre dig hurtigere. Vores Bora-Hansgrohe og Quick-Step Floors Pro Tour-ryttere kræver trods alt en forbedring på alle cykler. Med dette var aero-målet at finde ud af, hvor vi i det væsentlige kunne "tilføre aero gratis" ved ikke at tage noget væk fra tarmac-designets kendetegn. I løbet af den seks-måneders iterative proces blev der opdaget tre områder, hvor vi kunne gøre det - en ny gaffelform, faldt siddestole med aero-rør og en D-formet sædepude og sæderør. Resultatet? En cykel, der er cirka 45 sekunder hurtigere end 40 km sammenlignet med andre lette cykler i samme kategori.

Specifikationen på denne asfalt betyder forretning, med Shimano Ultegra Di2 håndteringsskifte, kraftfulde hydrauliske skivebremser og lette og aerodynamiske Roval Disc 50-skive carbonhjul.

 

  • Med vores Rider-First Engineered ™ -design, der sikrer, at alle rammestørrelser har den samme legendariske klatringsrespons og nedadgående kraft, du forventer fra en asfalt. FACT 10r-rammen er den perfekte blanding af værdi og ydeevne.
  • Shimano's nye Ultegra Di2 med hydrauliske skivebremser giver ikke kun ualmindelig glatte og skarpe skift, men det giver også utrolig stopkraft og modulering.
  • Roval CL 50 Disc hjulsættet anvender den samme rand som sin ældre søskende CLX 50 Disc, men parrer den med traditionelle lejer og runde eger for at holde værdien på en heltid høj.
Inspiration