Specialized Venge Pro Disc

54.999,00
Det valgte produkt kan desværre ikke bestilles.

Vores "Aero is Everything" -koncept begyndte for over syv år siden med den oprindelige Venge. Det var aldrig en hul filosofi - vi vidste, at det var en måde at gøre proffer, amatørkørere og alle i mellem hurtigere. Hurtig frem til nutiden, og denne ideologi er indbegrebet i den nye Venge Pro. Og gode nyheder, det holder sin trone som den hurtigste vejcykel på planeten. Ikke kun er det otte sekunder hurtigere end ViAS, men vi har holdt alle de Rider-First Engineered ™ træk, du kender og elsker, mens du også skærer 460 gram fra modulvægten.

Overraskende startede vores søgen efter de perfekte rørformer ikke i Win Tunnel. Det startede med et nyt stykke teknologi, FreeFoil Shape Library. Vores ingeniører skrev en optimeringsalgoritme og udnyttede en supercomputer (ja, vi brugte en egentlig supercomputer) til at hjælpe med at skabe nye flydende former med forskellige vægte, overfladearealer og strukturelle mål. Bevæbnet med dette bibliotek af figurer, alle med forskellige billedforhold, kunne vi tilslutte dem til de forskellige dele af cyklen og teste en række konfigurationer for at bestemme den hurtigste opsætning i Win Tunnel.

Sammenlignet med den hurtigste aero road cykel til dato (Venge ViAS) og mange andre i det rum, som vi ikke vil nævne her, er den nye Venge otte sekunder hurtigere over 40 km ved nul grader. Det er også hurtigere ud på vejen under alle vindforhold - ikke kun i tunnelen.

Og mens det er sejt, at den nye Venge er mere aero, er der andre faktorer, der er hurtige. At slå den perfekte kombination af vægt og aerodynamik spiller en afgørende rolle i en cykels samlede præstationer. En cykel, der er strengt aero, vil føle sig godt ud på lejlighederne, men det vil lide på klatrer og i hurtige accelerationer. En cykel, der er strengt let, vil dog lide på alt, men den stejleste klatrer. Så ikke kun gjorde vi Venge mere aero end ViAS, men vi tog også 460 gram ud af modulvægten. Det betyder, at vi har sparet 240g i rammen, 25g i gaflen, 107g i cockpiten, 25g i sædeposten og 63g i små dele. Så uanset kurset vil Venge vise sig at være den hurtigste løsning, når du skal gå op, ned og rundt.

Meget af denne vægtbesparelse kommer fra vores Rider-First Engineered ™ rør. Vi implementerede meget af opdagelsen fra den nye asfaltudvikling, som forskellige layup-skemaer og -materialer, og dette kulminerede i en Venge, der ikke kun er lettere, men som også har et højere stivhed-til-vægtforhold og 40% mere overensstemmelse end den ViAS-uanset rammestørrelse. Og mens du ikke altid kan se disse ændringer, er det kun en tur at føle hurtig acceleration og bump-eating compliance.

Selvfølgelig stoppede vi ikke der. Geometrien fik en opdatering, og nu er den baseret på over 40.000 Retül datapunkter samt professionel rytterindgang. Dette gjorde det muligt for os at implementere en Performance Road Geometry, der perfekt kombinerer en responsiv front-end med en kort akselafstand, og dette giver øjeblikkelig respons og optimal strømoverførsel.

Endelig huser Venge nogle spændende nye funktioner. Den nye cockpit, der er udviklet i samarbejde med vores World Tour hold, har en stilk med en højere stivhed end noget, vi nogensinde har testet, nye stænger, der er hurtigere, lettere, stivere og har et struktureret mønster på toppe for ekstra greb og kontrollere. Næste er dækafstand - det har ingen problemer med at rydde 32 mm brede dæk. Og endelig har vi lagt vores Shimano A-Junction i sædeposten, hvilket gør det let at oplade, kontrollere batteriniveauer og for teammekanikere at foretage justeringer.

Spec på Venge Pro er den perfekte blanding af ydeevne og værdi. Den har Shimano Ultegra Di2 og hydrauliske skivebremser, en carbonfiber Roval CL 50 Disc-hjulsæt og vores regnbue-strip-vindende S-Works Turbo-dæk.

 

  • Rider-First Engineered ™, FACT 11r-rammen gør Venge ikke kun den mest aerodynamiske vejcykel, vi nogensinde har skabt, men den er også let og stiv på alle de rigtige steder. Hvert rørform, bagkant og design-cue blev påvirket af testtimer i vores Win Tunnel, CFD, 3D-printede prototyper og Really World Rider feedback. I sidste ende resulterede dette i den hurtigste vejcykel, vi nogensinde har lavet.
  • Shimano's nye Ultegra Di2 med hydrauliske skivebremser giver ikke kun ualmindelig glatte og skarpe skift, men det giver også utrolig stopkraft og modulering.
  • Roval CL 50 skivehjulsættet er let, stærkt og aerodynamisk. Du finder de samme fælge, der findes på sin CLX-fætter, med de største forskelle, der kommer til lejerne, der næppe kan ses for blot dødelige ryttere.
Inspiration