ROVAL 321 - FÆLGBREMSE

18.499,00

Dermed udgør cykeldelen af ​​en triathlon ca. 50% af din samlede løbstid, hvor udstyrsvalg kan gøre forskellen mellem første og femte. Og intet andet udstyrsvalg sparer dig mere tid end et skivehjul. Mens traditionelt formede skivehjul er hurtigere end deres spokede modstykker, skifter 321-skiven det konventionelle design på hovedet og skaber det hurtigste hjul til rådighed.

Skivehjul falder ofte i to kategorier - en helt flad form, med struktur, der kommer fra kulfiber og en honningkage-skumfyldning eller et spoked hjul, der er bejdset med et carbonfiberdæksel. I vores forsøg på at bryde traditioner bruger 321 et enkelt lag af 1k kulfiber på hver side af hjulet, og det hele kommer sammen på bremsebroen. Denne type kulfiber anvendes sjældent i cykelkomponenter på grund af den høje produktionsomkostning, men den giver et væld af præstationsfordele. Dette eftertragtede kulstof er meget lettere end andre layups, som 3k og 12k, og det kan kun lægges af de mest dygtige af kolfiberhåndværkere. Det er kompliceret, men udbetalingen er det værd, da det leverer en smidig tur og et af de letteste skivehjul til rådighed. Og i den virkelige verden betyder det, at det '

Stivhed er ofte "hot topic" i diskhjulet verden, men vi synes, det er en interessant samtale. Det er længe blevet antaget, at effektiv strømoverførsel og høj stivhed er direkte korreleret, men gennem omfattende felttest har vi konstateret, at dette slet ikke er tilfældet. Faktisk var vores oprindelige disk så stiv, at den under kraft ikke ville bøje sig med rammen, og det forårsagede bremsegennemføring. Dette skaber fejlagtigt opfattelsen af ​​et fleksibelt hjul, da hjulet faktisk er for stiv. For at løse problemet med bremsegummi konstruerede vi først vores optimale aero-form og arbejdede derefter på vores interne stivhedsmål, så det passer til det, vi anser for at være en ønskelig stelstivhed.

Og mens lys overordnet var en udviklingsprioritet, var vores fokus aerodynamik. Gennem timer med Computational Fluid Dynamics (CFD) og testning i Win Tunnel udviklede vi en ny-til-kategori form, der er optimeret til at arbejde med et dæk til on-bike luftstrøm. Hvad det her betyder er et carbon-carbonhjul, der på den ikke-drive-side har en form, der er som aerodynamisk, som vores nuværende forståelse tillader, og en drivformet form, der er så aerodynamisk som hjulskålen og spjældklaringen vil tillade.

For at gemme alle mulige watt har vi også tilføjet CeramicSpeed-lejer og DT Swiss 240-hubinterdele i vores hub. Hvert 321 skivehjul er også 2Bliss-Ready ud af kassen og leveres med en polstret hjulpose, quick release, rørløs ventil og SwissStop Black Prince bremseklodser.

321 Disc er designet til de mest kompromisløse atleter i verden med engineering til at matche, og er verdens mest avancerede skivehjul til dit løb mod uret.

 

  • Rim Type: Carbon clincher, 2Bliss Ready
  • Rim Materiale: Carbon
  • Bremseoverflade: Carbon Fiber
  • Bremsesporhøjde: 12mm
  • Rimdybde: Solid Disc
  • Rim Bredde: 19 mm intern, 27,3 mm ekstern (ved bremsespor)
  • Baghjul: Roval Disc, CeramicSpeed ​​lejer, DT Swiss 240 internals, 11-speed
  • Monteringsmetode: Håndlavet
  • Ekstra: Roval polstret hjulpose, Roval stål quick-release, Roval rørløs ventil, SwissStop Black Prince bremseklodser, Roval ventil lomme covers
  • Vægt: 1000g
Inspiration