Speciaized Roval CLX 50 Baghjul

10.999,00

Først kom vores CLX 64. Så 32'erne. Og efter at have rejst flere sejre i Grand Tours, Worlds og alt imellem vidste vi, at vores bedste bet var at tage linjen til nye højder, eller godt, nye dybder. Vi havde brug for at designe et hjul, der var en sand dræber morder. Et hjul, der havde alle de aerodynamiske fordele ved 64 i en pakke, der klatrede som 32, og det er her den helt nye CLX 50 kommer ind.

Da vi satte op for at skabe CLX 50, havde vi klare mål for øje - skab hjul, der er 48 til 54 mm dybe, aerodynamisk optimerede, ultrabred og under 1400 gram. Dette betød, at de skulle låne nogle vægtbesparende teknikker, som vi udviklede til CLX 32, mens vi tog nogle aero vejledning fra CLX 64, hvis vi skulle skabe det, vi gerne kalder "enhjørningshjulet".

Selvom CLX 50 er lig med mange hjul i kategorien "letvægts", kom aerodynamik i spidsen for udviklingen. Med dette hoppede vi hovedet ind i Computer Modeling for Computational Fluid Dynamics for at komme frem til forskellige fælgformer, der kunne gøre CLX 50 så hurtig og let som muligt. Det tog et stykke tid, men vi indsnævrede fælgformen ned til tre konkurrenter, der derefter blev CNC bearbejdet i fælge, indbygget i hjul og sat i Win Tunnel.

 

I tunnelen testede vi hvert hjul, vores og konkurrencen, med et 24C dæk (måling 26C), da dæk kan påvirke testningen drastisk. Vi valgte et dæk med moderne bredde til at designe vores fælge, fordi de ikke kun giver mulighed for mindre dæktryk (hvilket resulterer i mere komfort og mindre rullemodstand), men er også lige så aerodynamisk effektive, når de er parret med den korrekte fælgbredde.

 

Efter at have fundet den optimerede fælgeform, der understøtter vores svelte-vægtkrav, valgte vi at snøre fælge via 21 DT Swiss Aerolite eger til vores Aero Flange (AF) hub med de legendariske CeramicSpeed-lejer og DT 240 hub-indlæg. Og da det var tid til den endelige testvalidering, blev vi tilbage med et 50mm dybt 770 gram clincher hjulsæt, der ikke kun er ~ 200 gram lettere end konkurrenceens lignende dybdehjul, men er også måleligt hurtigere i enhver tænkelig test end hvert hjul i sin kategori.

 

  • Rim Type: Carbon clincher, 2Bliss Ready
  • Rim Materiale: Carbon
  • Bremseoverflade: Carbon Fiber
  • Bremsesporhøjde: 12mm
  • Rimdybde: 50mm
  • Rimbredde: 20,7 mm intern, 29,4 mm ekstern
  • Spoke Pattern: Radial / Two-Cross (2: 1)
  • Taletælling: 21
  • Spoke Type: DT Swiss Aerolite T-hoved
  • Nippeltype: DT Swiss Pro Lock sekskantet
  • Baghjul: Roval AF1, CeramicSpeed ​​lejer, DT Swiss 240 internals, 11-speed
  • Monteringsmetode: Håndbygget
  • Ekstra: Roval polstret taske, Roval stål quick release, Roval rørfri stik og rørløs ventil, SwissStop Black Prince bremseklodser
  • Vægt: 770 g
Inspiration
  • Rim Type: Carbon clincher, tubeless-ready
  • Rim Material: Carbon
  • Braking Surface: Carbon Fiber
  • Brake Track Height: 12mm
  • Rim Depth: 50mm
  • Rim Width: 20.7mm internal, 29.4mm external
  • Spoke Pattern: Radial/Two-cross (2:1)
  • Spoke Count: 21
  • Spoke Type: DT Swiss Aerolite T-head
  • Nipple Type: DT Swiss Pro Lock hexagonal
  • Rear Hub: Roval AF1, CeramicSpeed bearings, DT Swiss 240 internals, 11-speed
  • Assembly Method: Hand-built
  • Extras: Roval padded wheelbag, Roval steel QR, Roval tubeless plugs and tubeless valve, SwissStop Black Prince brake pads
  • Weight: 768g